موسوی: تهدید هوک به ترور سردار قاآنی، پرده برداری آشکار از تروریسم دولتی آمریکاست
(last modified 1398-11-04T08:04:49+00:00 )
دلو 04, 1398 12:34 Asia/Kabul
  • موسوی: تهدید هوک به ترور سردار قاآنی، پرده برداری آشکار از تروریسم دولتی آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات وقیحانه رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر تهدید به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد.

«برایان هوک» رئیس "گروه اقدام ایران" در وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در اظهارتی گستاخانه گفت: سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» که جانشین سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است، چنانچه راه وی را در پیش گیرد، به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: سخنان این مقام وزارت امور خارجه آمریکا علنی سازی رسمی و پرده برداری آشکار از تروریسم هدفمند و دولتی این کشور است.

موسوی تصریح کرد: پس از رژیم صهیونیستی، آمریکا دومین رژیمی است که رسما اعلام می کند امکانات دولت و نیروهای مسلح خود را برای اقدامات تروریستی به کار گرفته است و در آینده نیز ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روی آوری رژیم آمریکا به اقدامات تروریستی را نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی مقامات این رژیم دانست و از اعضای جامعه بین المللی خواست این اقدامات و تشویق به تروریسم دولتی را محکوم کنند زیرا تداوم این روند دیر یا زود گریبانگیر همگان خواهد شد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه/13جدی به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

این جنایت آمریکا با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شد.

کلیدواژه