ظریف: اطاعت بی‌چون و چرای اروپا از آمریکا، فاجعه است
(last modified 1398-11-05T10:43:34+00:00 )
دلو 05, 1398 15:13 Asia/Kabul
  • ظریف: اطاعت بی‌چون و چرای اروپا از آمریکا، فاجعه است
    ظریف: اطاعت بی‌چون و چرای اروپا از آمریکا، فاجعه است

وزیر امور خارجه ایران، اطاعت بی‌چون و چرای اروپایی‌ها از آمریکا را یک فاجعه دانست و گفت: اروپایی‌ها توان ایستادن در برابر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را ندارند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با هفته نامه آلمانی "اشپیگل" که روز شنبه منتشر شد، با اشاره به اقدام احتمالی سه کشور اروپایی(آلمان، انگلیس و فرانسه) در استفاده از مکانیسم حل اختلاف در برجام افزود: اروپایی‌ها فاقد دلایل قانونی برای توسل به چنین سازوکاری هستند.
ظریف با بیان اینکه روسیه و چین در این مورد با ایران هم نظر هستند، تصریح کرد: اروپایی‌ها باید خود را آماده یک نبرد بزرگ کنند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تهدید ایران برای خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی / NPT) گفت: خروج ایران از ان پی تی به معنای ساخت بمب اتم نیست زیرا جمهوری اسلامی بر اساس مسائل اخلاقی و اعتقادی اصلا به دنبال ساخت بمب اتم نیست.
ظریف به ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا، اروپا و همه جامعه بین‌المللی، نابودی داعش را مدیون سردار سلیمانی هستند.
وزیر امور خارجه ایران، افزایش تنش‌ در منطقه را به دلیل اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: آمریکا پاسخ این حمله تروریستی را از مردم منطقه غرب آسیا خواهد گرفت.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی باعث تنفر ببیشتر مردم منطقه غرب آسیا از این کشور شد.

 

کلیدواژه