دلو 09, 1398 11:25 Asia/Kabul
  • موسوی: رژیم سعودی، شریک جرم ترامپ تروریست است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، رژیم سعودی را شریک جرم رئیس جمهوری تروریست آمریکا دانست.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه با انتقاد از اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان در مصاحبه با شبکه "سی. ان. ان" تاکید کرد: از آنجا که عربستان خود را در نقش پدر خوانده داعش و گروه‌های تروریستی می بیند، می پندارد شهادت فرماندهان محور مقاومت توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تروریست آمریکا، منجر به امنیت گروه های تروریستی و دولت‌های تروریست پرور شده است.
موسوی افزود: ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ارتش تروریستی آمریکا در خاک یک کشور دیگر و بدون هماهنگی کشور میزبان، آن هم در فرودگاهی غیرنظامی، اقدامی خلاف مقررات داخلی عراق و البته خلاف قوانین محرز حقوق بین الملل است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: آنچه موجب امنیت منطقه خواهد شد، خروج نیروهای مزاحم و زورگوی بیگانه است که بر مقدرات برخی کشورها چیره شده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: سعودی ها درهم پیمانی با دولت تروریستی ترامپ و صهیونیست‌های کودک کش، نقش اساسی در بحرانی شدن منطقه ایفاء کرده اند که نمونه بارز آن تجاوز چند ساله به یمن و ارتکاب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم این کشوراست؛  جنایاتی که بارها از سوی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته است.
وزیر امورخارجه عربستان  روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری "سی. ان. ان" آمریکا، در گزافه‌گویی‌های خود ضدایران، از اقدام جنایت‌کارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»  دفاع کرد و آن را اقدامی مشروع خواند.

کلیدواژه