دلو 09, 1398 15:09 Asia/Kabul
  • ایران، آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با معامله قرن
    ایران، آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با معامله قرن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با توطئه بزرگ" معامله قرن" است که امت اسلامی را تهدید می‌کند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با توجه به نیاز فوری و اهمیت مساله فلسطین، صرفنظر از برخی اختلاف‌ کشورهای منطقه، ایران آماده همکاری در تمامی سطوح برای وحدت جهان اسلام جهت مقابله با توطئه موسوم به معامله قرن است.
«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز سه‌شنبه شب در توئیتی نوشت: این به اصطلاح "چشم‌انداز صلح" صرفاً پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است که کابوسی برای منطقه و جهان است.
ظریف ابراز امیدواری کرد: این توطئه‌ی آمریکایی‌ها، زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.
این طرح، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.
همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند.

 

کلیدواژه