دلو 10, 1398 09:42 Asia/Kabul
  • لاریجانی:

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: طرح شیطانی "معامله قرن" خیانتی آشکار به ملت مظلوم فلسطین و اهانت به همه مسلمانان جهان است.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر حمایت همه جانبه ایران از ملت فلسطین در برابر طرح شیطانی معامله قرن افزود: طرح شیطانی "معامله قرن" از هم اینک محکوم به شکست است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر همگرایی کشورهای اسلامی در سطوح مجالس و دولتهای اسلامی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین گفت: بی تردید خطای راهبردی ترامپ و رژیم صهیونیستی، موجب حمایت مضاعف و بیش از پیش ملتهای اسلامی از فلسطین خواهد شد.
هنیه هم با قدردانی از حمایت های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: ایران همواره در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین و محور مقاومت قرار داشته و این مهم موجب دلگرمی مبارزان فلسطینی بوده است.
لاریجانی همچنین در گفت و گوی تلفنی با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان بر وحدت همه کشورهای اسلامی به ویژه همفکری پارلمان‌های اسلامی و فعال شدن اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دفاع از ملت فلسطین با هدف شکست طرح قلابی "معامله قرن" تاکید کرد.
رئیس مجلس لبنان نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی گفت: نتیجه طرح معامله قرن، اتحادی است که بین همه گروه‌های فلسطینی برای ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع صهیونیست‌ها رقم می خورد.
ترامپ روز سه‌شنبه همراه با نتانیاهو در کاخ سفید حاضر شد و از طرح معامله قرن رونمایی کرد.
این طرح که با مخالفت گسترده مردم و گروه‌های فلسطینی روبه رو شده است، در پی حذف موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است.

کلیدواژه