دلو 11, 1398 12:24 Asia/Kabul
  • افشای سند دستور بازداشت مسافران ایرانی در آمریکا
    افشای سند دستور بازداشت مسافران ایرانی در آمریکا

سندی از دستور دولت آمریکا به ماموران مرزبانی این کشور برای بازداشت ایرانی ها فاش شد.

شبکه خبری سی.‌ان.‌ان اعلام کرد که به یادداشتی داخلی از دولت آمریکا دست یافته که در آن به افسران شاغل در گذرگاه‌های مرزی این کشور با کانادا دستور داده شده است تا مسافران ایرانی ‌تبار را بازداشت و بازجویی کنند.

سی‌.ان.‌ان یادآوری کرد، اداره گمرک و مرزبانی آمریکا به تازگی  گزارش‌ها درباره بازداشت مسافران ایرانی ‌در برخی گذرگاه‌های مرزی را تکذیب کرده بود.

سی ان ان، احتمال داده است این سند داخلی بدون تاریخ به نخستین روزهای جنایت آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وعده انتقام سخت ایران باشد.

طبق این گزارش، در عنوان این سند یک صفحه‌ای آمده که بعد از  ترور ژنرال سلیمانی در بغداد، رهبر ایران وعده انتقام سخت داده است. سطح هشدار تهدید بالا است.

در این یادداشت از مأموران مرزبان آمریکایی خواسته شده است تا تمامی کسانی را که در ایران، لبنان یا فلسطین متولد شده‌اند و نیز  تمامی کسانی را که ارتباطاتی با افراد این کشورها دارند، بازجویی کنند.

پیش تر رسانه‌ها گزارش داده بودند نزدیک ۲۰۰ نفر مسافر ایرانی تبار ۴ ژانویه در یک گذرگاه مرزی آمریکا با کانادا بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

با وجود این، اداره گمرک و مرزبانی آمریکا بازداشت این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد تأخیرها در عبور مسافران به دلیل شلوغی‌  مربوط به آغاز سال نوی 2020 بوده است.

 

کلیدواژه