سرلشکر موسوی: انقلاب اسلامی الگویی مطلوب برای مستضعفان جهان است
(last modified 1398-11-11T08:43:00+00:00 )
دلو 11, 1398 13:13 Asia/Kabul
  • سرلشکر موسوی: انقلاب اسلامی الگویی مطلوب برای مستضعفان جهان است
    سرلشکر موسوی: انقلاب اسلامی الگویی مطلوب برای مستضعفان جهان است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی را رساترین فریاد تاریخ معاصر دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با ارایه نظامی مردم سالار و معنویت محور، به الگویی مطلوب و ماندگار برای ملل مستضعف، حق جو و آزادی خواه جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا؛ امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ایران روز جمعه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک دهه فجر افزود: امروز شجره طیبه و تنومند انقلابِ اسلامی ایران با خلق محور مقاومت، موجب دفع فتنه ها و توطئه های گروه های تروریستی و قدرت های بیگانه در منطقه شده است.

موسوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با وجود کینه ورزی و خصومت های دشمنان به ویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، در حال پیشروی و فتح سنگرهای کلیدی جهان است.

فردا(شنبه) 12 دلو برابر با 1 فوریه 2020 میلادی، آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران است.

41 سال پیش در چنین روزی، دوازدهم دلو سال 1357 هجری شمسی (1فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357(11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

 

کلیدواژه