دلو 12, 1398 11:17 Asia/Kabul
  • عراقچی: سیاست فشار حداکثری آمریکا به بن‌بست رسیده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی توسط آمریکا تاکید کرد: این اقدام، تنها عصبانیت و استیصال آمریکا از به بن بست رسیدن سیاست فشار حداکثری را اثبات می‌کند.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه و غیرقانونی خود علیه ایران روز پنج شنبه «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در فضای مجازی نوشت: «علی اکبر صالحی» شخصیت برجسته سیاسی و دانشمند تراز اول هسته‌ای ایران است و دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی امروز تحت مدیریت او، عالی‌ترین مدارج علمی و عملی را طی می‌کند.

عراقچی تصریح کرد: اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای نشان داد، جمهوری اسلامی در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای توانمندی فراوانی دارد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن برجام (16 ژانویه 2016)، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از برجام را آغاز کرد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

"ترامپ" سرانجام مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

کلیدواژه