دلو 14, 1398 17:17 Asia/Kabul
  • ربیعی: تروریسم اقتصادی آمریکا، ملت ایران را هدف گرفته است
    ربیعی: تروریسم اقتصادی آمریکا، ملت ایران را هدف گرفته است

سخنگوی دولت ایران با اشاره به اقدامات مخرب واشنگتن علیه تهران گفت: تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی بی‌سابقه آمریکا علیه ملت ایران، زندگی روزمره مردم را هدف قرار داده است.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری، درخصوص راه‌اندازی کانال بشردوستانه ایران و سوئیس اظهار کرد: این اقدام قطعاً تامین‌کننده خواسته‌ها و انتظارات قانونی ایران از کشورهای اروپایی در التزام به تعهداتشان در برجام نیست.

ربیعی همچنین با اشاره به وقاحت و دورویی آمریکا در حمایت از راه‌اندازی کانال بشردوستانه ایران و سوئیس افزود: حمایت نمایشی واشنگتن در حالی است که آمریکا پیش از این، هرگونه اعمال تحریم برای ارسال دارو و مواد غذایی به ایران را انکار می‌کرد.

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه گفت‌وگو درباره پایبندی اروپایی‌ها به برجام و مقاومت آن‌ها در برابر زورگویی‌های آمریکا برای تهران مهم است، خاطرنشان کرد: در صورتی که طرف اروپایی، حُسن نیت و جدیت کافی را در حل اختلافات نشان دهد، هیچ مانعی برای گسترش مناسبات میان ایران و اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

ربیعی همچنین با قدردانی از تلاش دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا، آمادگی تهران برای همکاری با پکن را در این زمینه اعلام کرد.

 

کلیدواژه