میزان 17, 1395 11:06 Asia/Kabul
  •  دیدار رئیس مجلس مالزی با رئیس جمهوری ایران
    دیدار رئیس مجلس مالزی با رئیس جمهوری ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده دولت‌های ایران و مالزی ایجاد رابطه‌ای نزدیکتر و گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار «تان سری پاندیکار امین مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی در کوالالامپور با اشاره به مذاکرات خود با صدراعظم این کشور تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای تحقق سریعتر رابطه‌ای خوب بهره گرفت.

روحانی افزود: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریم‌ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز به سرعت میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند و حمایت و تقویت همکاری‌های پارلمانی این روند را تسریع می‌کند.

رئیس قوه مجریه ایران با بیان این که دولت ایران آماده ایجاد روابط هر چه بهتر بین دو دولت و دو پارلمان است، گفت: گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع دو ملت ایران و مالزی و منطقه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: مسوولیت دینی، اخلاقی و انسانی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام، می توانند با هماهنگی بیشتر به حل و فصل مشکلات مسلمانان کمک کنند.

روحانی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه‌های همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان همه ادیان و مذاهب گفت: برای تقویت ثبات و امنیت در کشورها، راهی جز بالابردن مدارا نیست و اساس دین اسلام بر این است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.

«تان سری پاندیکار امین مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز گفت: مجلس مالزی از گسترش و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها حمایت می کند.

کلیدواژه