دلو 16, 1398 09:16 Asia/Kabul
  • موسوی: ایرانیان مقیم \
    موسوی: ایرانیان مقیم \"ووهان\" چین به سمت ایران پرواز کردند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در توییتر اعلام کرد، هواپیمای حامل ایرانیان مقیم "ووهان" چین فرودگاه این شهر را به مقصد تهران ترک کرده است.

به گزارش پارس تودی، "سیدعباس موسوی" در این توییت از همکاری و هماهنگی نزدیک همه سازمانها و نهادها به ویژه وزارت بهداشت، هواپیمایی "ماهان" ایران، خدمه پرواز و دولت چین تشکر و قدردانی کرد.

صبح  روز سه شنبه یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی "ماهان" ایران برای بازگردان 70 تن از دانشجویان و ایرانیان مقیم شهر "ووهان" به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد.

در همین حال؛ "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اورژانس ایران درباره نحوه انتقال دانشجویان ایرانی که از شهر "ووهان" چین به کشور بازمی‌گردند، دستوراتی داد.

شهر ووهان چین در پی شیوع ویروس کرونا در  حالت قرنطینه به سر می برد.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی در شهر "ووهان"  در شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور،  به 23 کشور دیگر هم سرایت کرده است.

این ویروس تاکنون باعث مرگ دستکم  427 نفر شده  است. از این میان دو نفر در فیلیپین و هنگ‌ کنگ و بقیه در خاک چین جان خود را از دست داده‌اند.

بر طبق  آخرین آمار رسمی، تعداد کل مبتلایان به این ویروس 20438 نفر است که از  این بین، تعداد 151 نفر در 23 کشور غیر از چین ثبت شده‌اند.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین 60 میلیارد یوان (8/74 میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده‌ است.

"سیدعباس موسوی" پنجشنبه گذشته در توییتر با تاکید بر اینکه ویروس‬⁩ کرونا فاجعه ای جهانی است که همه جهان باید برای ریشه کنی آن با دولت و ملت ⁧‫چین‬⁩ همکاری کنند نوشت، «یقین دارم چینی ها با مدیریت قوی، احساس مسئولیت و پشتکاری که در آنها سراغ داریم از این مرحله سخت عبور خواهند کرد.»

 

کلیدواژه