روحانی: تحریم ملت ایران از سوی آمریکا، اقدامی تروریستی است
(last modified Thu, 06 Feb 2020 04:55:42 GMT )
دلو 17, 1398 09:25 Asia/Kabul
  • روحانی: تحریم ملت ایران از سوی آمریکا، اقدامی تروریستی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا غیرقانونی، برخلاف تعهدات و مقررات بین المللی و خلاف قطعنامه سازمان ملل متحد است، تاکید کرد: تحریم ملت ایران از سوی آمریکا اقدامی تروریستی است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در مراسم قدردانی از برگزیدگان سی و هفتمین جایزه کتاب سال و بیست و هفتمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تحریم دارویی ایران از سوی آمریکا یادآور شد: این واقعیت‌ها باید در قالب کتاب و نشر آن برای مردم دنیا بازگو شود.

روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دروغ ادعا می‌کنند دارو را تحریم نکرده‌اند، تصریح کرد: واشنگتن وقتی مسیر بانک‌ها را بر روی ایران تحریم می‌‌کند یعنی عمل تروریستی انجام می‌دهد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به ناکامی توطئه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود همه فشارها، میزان تجارت ایران در طول 10 ماه گذشته، 72 میلیارد دلار بوده است.

روحانی همچنین تحقیر ملت‌‌ها از سوی آمریکا را ظلم دیگر این کشور در حق مردم منطقه غرب آسیا برشمرد و تصریح کرد: مردم منطقه در مقابل این توطئه‌ها، ایستادگی و مقابله می‌کنند.

در بیست وهفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال ایران، 6 اثر از کشورهای چین، فنلاند، روسیه، آلمان برگزیده شدند که همزمان با برگزیدگان جایزه کتاب سال ایران معرفی و از نویسندگان این آثار با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

کلیدواژه