دلو 18, 1398 22:28 Asia/Kabul
  • قدردانی پکن از کمکهای پزشکی  ارسالی ایران به چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از ارسال کمک های پزشکی ایران به آن کشور برای مهار ویروس کرونا قدردانی کرد .

به گزارش ایرنا، « هوآ چونینگ » Hua Chunying روز جمعه در نشست خبری در پکن  گفت: ایران تاکنون سه میلیون ماسک پزشکی برای چین  ارسال و اعلام کرده آماده ارسال کمک های بیشتر بهداشتی و پزشکی به چین است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین همچنین  از پیام «محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه ایران حاوی تحسین  اتخاذ  تدابیر  موثر و قاطعانه چین برای مهار ویروس کرونا قدردانی کرد و آن رانشانه ای از دوستی دیرینه و صادقانه  میان دو ملت و دو کشور دانست.

« هوآ چونینگ » همچنین خاطرنشان کرد کشورش به شکل شفاف و با  رویکردی سازنده،  اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار می دهد و یقین دارد این ویروس را مهار خواهد کرد.

ویروس کرونا که اواخر دسامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار در  شهر "ووهان" Wuhan  در استان هوبئی چین مشاهده شد، علاوه بر 30 استان این کشور، اکنون به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا ، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی ، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات نیز سرایت کرده است.

بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا در چین تاکنون، 638 نفر جان باختند  و  بیش از ۳۱ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده اند .

کلیدواژه