صالحی: ایران در صیانت از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد
(last modified Mon, 10 Feb 2020 11:40:26 GMT )
دلو 21, 1398 16:10 Asia/Kabul
  • صالحی: ایران در صیانت از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد
    صالحی: ایران در صیانت از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای در وین گفت: جمهوری اسلامی در صیانت از امنیت خود تردید و کوتاهی نخواهد کرد.

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (دوشنبه) در این اجلاس، حفظ برجام را تامین‌کننده امنیت هسته‌ای دانست و مسئولیت اروپا را به عنوان یکی از طرف‌های اصلی این توافق در حفظ آن و رهایی از سیاست‌های زورگویانه و یکجانبه آمریکا یادآور شد.

صالحی دولت آمریکا را مقصر اصلی شرایط موجود معرفی و رفتار غیرمسئولانه و نامعقول رژیم حاکم در آمریکا و سرزمین‌ اشغالی فلسطین را نیز محکوم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، رفتار واشنگتن در عرصه بین‌المللی را تروریستی توصیف کرد و با یادآوری ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر جدی بودن ایران در برخورد با هرگونه تجاوز و پاسخگویی متقابل تاکید کرد.

صالحی همچنین با یادآوری اقدامات گسترده و در حال انجام ایران در بخش امنیت هسته‌ای، برخورد جامعه جهانی با تهدیدهایی همچون حملات سایبری مانند ویروس استاکس‌نت Stuxnet به تاسیسات هسته‌ای ایران و توقف این حملات و اقدامات تروریستی در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ایرانی را خواستار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست برای تضمین همکاری‌های بین‌المللی در حوزه امنیت هسته‌ای، اقدامات لازم را انجام داده و از آسیب‌رسیدن به این همکاری‌ها به بهانه امنیت هسته‌ای پیشگیری کند.

سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای امروز (دوشنبه) با شرکت وزرای امور خارجه، سیاستگذاران‏‏، روسای انرژی اتمی، مقامات ارشد و کارشناسان امنیت هسته‌ای و مقامات بلندپایه از سراسر جهان آغاز بکار کرد و به مدت پنج روز در وین ادامه دارد.

 

کلیدواژه