ظریف: هرکس قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در غرب آسیا ندارد
(last modified 1398-11-21T13:51:38+00:00 )
دلو 21, 1398 18:21 Asia/Kabul
  • ظریف: هرکس قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در غرب آسیا ندارد
    ظریف: هرکس قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در غرب آسیا ندارد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران تاکید کرد: هر کس در کنار آمریکا، قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در غرب آسیا نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) در این دیدار که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: برخی 41 سال در آرزوی پایان جمهوری اسلامی هستند و بر اساس این فهم غلط، هر روز سیاست‌های غلط قبلی خود را ادامه داده و تکرار می‌کنند.

ظریف با بیان اینکه برداشت ناقص یا غلط از واقعیت‌های ایران موجب سیاست‌های بسیار خطرناکی شد، تصریح کرد: حضور میلیونی در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش بیانگر نفرت مردم منطقه و ایران از سیاست‌های آمریکا است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران از آمریکا توقع ندارد این واقعیت‌ها را بفهمد، خطاب به سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم ایران یادآور شد: کشورهای غربی بدانند با چه کشوری و با چه مردمی روبه‌رو هستند و بدانند کجا اشتباه کرده و چرا اشتباه کردند.

ظریف با بیان اینکه مردم ایران شایسته احترام و تکریم هستند، تاکید کرد: بهتر است کشورها در مسیر درست تاریخ و در کنار مردم ایران باشند و در کنار کسانی که به این مردم ظلم می‌کنند، قرار نگیرند.

فردا 22 بهمن 1398 مصادف با 11 فوریه 2020، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است.

 

کلیدواژه