دلو 21, 1398 18:56 Asia/Kabul
  • 22 بهمن؛ روز نمایش شکوه 40 سالگی انقلاب به جهانیان
    22 بهمن؛ روز نمایش شکوه 40 سالگی انقلاب به جهانیان

41 سال پیش، بیست و دوم بهمن سال 1357 هجری شمسی  ایران ، یکی از تاریخی ترین و سرنوشت سازترین روزهای خود را پشت سر گذاشت .

با شعار روح بخش الله اکبر، رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) و ایثار مردم مسلمان و انقلابی ایران ، دوران تاریک استبداد شاهنشاهی به پایان رسید و انقلاب شکوهمند اسلامی پس از سالها تلاش و مبارزه ، به پیروزی رسید.

در این روز، زن و مرد /  پیر و جوان، هر یک به اندازه توان خود برای سرنگونی نهایی رژیم ظلم و جور کوشش کردند. آنها با سنگربندی در خیابان ها، سینه سپر کردن در برابر تانک ها و با فداکاری و جانفشانی ، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند . روز 22 بهمن 1357 ، نه فقط در تهران، بلکه در تمامی شهرهای ایران ، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان داشت.

هنگامی که خبر حرکت نیروهای نظامی از شهرهای مختلف ایران به سمت تهران برای سرکوب قیام مردم پخش شد، مردم شهرهای مسیر، به درگیری با نیروهای نظامی پرداختند و با بستن راه ، مانع حرکت آنها به سمت تهران شدند ، اما با پایمردی مردم، سرانجام ارتش اعلام بی طرفی کرد.

در این میان، رادیو و تلویزیون، یکی از مهمترین پایگاه های رژیم شاه، از اشغال نظامیان خارج و به دست مردم مسلمان و انقلابی تسخیر شد و لحظاتی بعد گوینده رادیو ایران خبر پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم وابسته شاه را اعلام کرد.

این خبر ، درواقع اعلام سقوط کاخ ظلم و جور 2500 ساله شاهان ستمگر و غلبه حق بر باطل و همچنین زمینه ساز بنیانگذاری نظام جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود.

سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان مبارک باد. 

کلیدواژه