دلو 23, 1398 12:41 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاجیکستان

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شماری از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی تاجیکستان و سفیران و دیپلمات‌های مقیم این کشور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «محمد تقی صابری» سفیر ایران در تاجیکستان شامگاه سه شنبه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف گفت: انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه عمر پربرکت خود توانسته با تکیه بر اصول و اهداف مترقی خود و با وجود مشکلات و چالش‌هایی همچون جنگ هشت ساله و نیز دشمنی‌های مستمر و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در مسیر استقلال، آزادی، عدالت‌طلبی و پیشرفت گام بردارد و به دستاوردهای چشمگیری در عرصه‌های گوناگون دست یابد.
صابری با اشاره به رویکرد کاسب‌کارانه آمریکا و ترویج ناامنی در منطقه غرب آسیا افزود: رژیم آمریکا به دنبال تعمیم یکجانبه‌گرایی و تحمیل منافع خود بر دیگر ملت‌ها است.
سفیر ایران در تاجیکستان همچنین با تبیین رویکرد جمهوری اسلامی درخصوص موضوع فلسطین گفت: طرح آمریکایی معامله قرن که حقوق بنیادین و مشروع ملت فلسطین را نادیده می‌گیرد قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.
صابری در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در دوشنبه افتتاح کرد، گفت: ایران همواره توسعه تاجیکستان را رشد و پیشرفت خود می‌داند و در طول 28 سال استقلال این کشور در حد توان از هیچ کوششی برای تقویت اشتراکات دو ملت دریغ نکرده است.
روزسه شنبه 22 بهمن 1398 مصادف با 11 فوریه 2020، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

کلیدواژه