میزان 17, 1395 14:55 Asia/Kabul
  • روحانی: امام حسین (ع) الگویی برای همه آزادگان جهان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: از پیوندهای مهم مسلمانان و حتی تعداد زیادی از غیرمسلمانان، ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور پایتخت مالزی افزود: حضرت امام حسین (ع)  نه فقط الگویی بزرگ برای ملت ایران، بلکه الگویی برای همه آزادگان جهان است.

روحانی تصریح کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به برکت نام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا توانست در برابر قدرت‌های بزرگ پیروز شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: انگیزه، ایمان، شور و شوق ملت ایران نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا باعث پیروزی شد و امروز هم با همان فرهنگ از مشکلات عبور خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه ایران همچنین ایرانیان خارج از کشور را سرمایه ملی و عامل پیوند منافع ملت ایران و نیز کشوری که در آن زندگی می‌کنند دانست و افزود: همه باید با اخلاق و رفتار اسلامی از آبروی ایران و منافع مردم حراست کنند و این یک وظیفه بزرگ است.

روحانی، نیاز امروز جهان اسلام را وحدت، اخلاق اسلامی، پیروی از سیره پیامبر اسلام (ص) و درک آیات قرآن کریم عنوان کرد و خطاب به ایرانیان مقیم مالزی گفت: "رسالت دیگر شما این است که شرایط را برای توسعه روابط آماده کنید؛ باید ظرفیت‌های ایران را به مالزی و ظرفیت‌های مالزی را به مردم ایران معرفی کنید."

کلیدواژه