دلو 25, 1398 11:25 Asia/Kabul
  •  برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی / انتشار وصیت‌نامه سردار مقاومت

مراسم چهلمین روز شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش با حضور مقامات و مردم ایران شامگاه پنج شنبه در تهران برگزار شد.

در این مراسم، فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی توسط سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت شد.

سرتیپ قاآنی در این مراسم با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی، قهرمان و فرمانده بی‌بدیل جبهه مقاومت بود، اظهار کرد: سپهبد سلیمانی در هر میدانی که انقلاب اسلامی اقتضا می کرد، مردانه حاضر می‌شد، دلیرانه عمل می‌کرد و موفق از میدان خارج می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ابعاد شخصیت این انسان ارزشمند به دلیل اِخلاصی که داشت، کمتر شناخته شده است.

در مراسم چهلمین روز شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» علاوه بر مسئولان کشوری و لشکری ایران، مهمانانی از کشور‌های عراق، لبنان و سوریه نیز حضور داشتند.

مردم دیگر شهرهای ایران نیز امروز(پنج شنبه) با برگزاری مراسم گرامیداشت، ضمن قدردانی از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایت تروریستی آمریکا، بر مقابله با هرگونه توطئه‌های آمریکا و خروج نیروهای تروریست‌ آن از منطقه تاکید کردند.

سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این اقدام تروریستی، هشتم ژانویه با بیش از 10 فروند موشک، پایگاه "عین‌الاسد" آمریکا در استان الانبار عراق را در هم کوبید.

 

کلیدواژه