موسوی: مردم ایران به تناقض‌گویی‌های مقامات آمریکا عادت دارند
(last modified 1398-11-28T11:49:29+00:00 )
دلو 28, 1398 16:19 Asia/Kabul
  • موسوی: مردم ایران به تناقض‌گویی‌های مقامات آمریکا عادت دارند
    موسوی: مردم ایران به تناقض‌گویی‌های مقامات آمریکا عادت دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکایی پیرامون انتخابات در جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم عزتمند ایران به این تناقض‌گویی‌های مقامات آمریکایی عادت کرده‌اند.

«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز جمعه گذشته 25 دلو با انتشار ویدئویی درباره انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی ایران مدعی شد، برندگان و بازندگان این انتخابات، پیش از رأی مردم تعیین می‌شوند. 

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه با بیان اینکه اهتمام جمهوری اسلامی به موضوع انتخابات در تراز بالایی در سطح جهانی و به خصوص منطقه غرب آسیا قرار دارد، تاکید کرد: مقامات آمریکایی بهتر است به جای زیر سوال بردن انتخابات در ایران به سئوالات و ابهام‌های طیف وسیعی از مردم و نخبگان آمریکا و جهان پاسخ دهند.

موسوی با اشاره به روابط گسترده رژیم آمریکا با کشورهایی که حتی با ساده ترین اَشکال انتخابات هم بیگانه هستند، افزود: ادعای مقامات واشنگتن در خصوص انتخابات ایران در حالی است که رأی اکثریت مردم آمریکا با توجه به سازوکارهای غیر شفاف و پیچیده انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، نادیده گرفته می‌شود.

انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در 208 حوزه انتخابیه سراسر ایران و نخستین میان دوره‌ای دور پنجم مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی و قم روز جمعه آینده (21 فوریه 2020) برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه