لاریجانی: ایران آماده کمک به لبنان است
(last modified 1398-11-29T04:28:12+00:00 )
دلو 29, 1398 08:58 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران آماده کمک به لبنان است
    لاریجانی: ایران آماده کمک به لبنان است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دوشنبه شب خواستار گسترش روابط تهران – بیروت شد و تاکید کرد، ایران آماده کمک به لبنان در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، علمی و نظامی است.

به گزارش ایرنا، "علی لاریجانی" در پایان سفر خود به بیروت در یک نشست خبری با بیان اینکه روابط ایران و لبنان فعال است اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با لبنان هیچ محدودیتی قائل نیست.

لاریجانی همچنین به دخالت های آمریکا در امور داخلی لبنان اشاره کرد و افزود، آمریکایی‌ها جز آزار رساندن چیزی بلد نیستند و در پی حاکم کردن اسرائیل بر منطقه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، اقدام آمریکا در تروریستی خواند حزب الله لبنان را نیز محکوم کرد و گفت: حزب‌الله فرزند مردم لبنان و سرمایه بزرگ برای این کشور است که مقابل ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی ایستاده است.

لاریجانی به بحران یمن هم اشاره کرد و اظهار داشت، مردم با تمدن و ریشه دار یمن گرفتار رژیم بدخیمی شده اند که زیربناهایشان را بمباران و آنها را قتل عام می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، مقاومت مردم یمن مقابل ائتلاف متجاوز سعودی را ستود و افزود،  ملت قهرمان یمن قطعا متجاوزان را شکست خواهد داد.

لاریجانی همچنین به اقدام تروریستی دولت  آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت، ترور "سردار سلیمانی" موجب خروش و عکس‌العمل مردم منطقه در محکومیت این اقدام  تروریستی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران یکشنبه شب  با هدف دیدار و رایزنی با مقامات لبنانی از دمشق، پایتخت سوریه وارد بیروت، پایتخت لبنان شد.

لاریجانی روز دوشنبه در بیروت  با "میشل عون" رئیس جمهور، "نبیه بری" رئیس مجلس، "حسان دیاب" نخست وزیر، "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب الله  لبنان و نیز  نخبگان فرهنگی و سیاسی لبنان و رهبران گروه های فلسطینی دیدار و گفت وگو کرد.

 

 

کلیدواژه