دلو 30, 1398 12:43 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی مردم ایران با ملت چین در مبارزه با ویروس کرونا

شهرداری تهران شامگاه سه شنبه با اکران تصاویری بر برج آزادی، پیام همدردی ملت ایران با مردم چین را در مبارزه با چالش ویروس کرونا به جهان مخابره کرد.

به گزارش ایرنا، «غلامحسین محمدی» رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در صفحه کاربری خود در توئیتر ابراز امیدواری کرد: مردم چین با همبستگی خود و همراهی مردم جهان با صلح و سلامت از این بحران عبور کنند.

«چانگ هوا» Chang Hua سفیر چین در تهران نیز ضمن بازنشر ویدیوی اکران تصویر پرچم چین بر روی برج آزادی، در توییتی از شهرداری تهران و مردم ایران قدردانی کرد.

پیش‌تر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلفنی با «وانگ یی» Wang Yi وزیر امور خارجه چین از مسئولیت پذیری و تلاش دولت این کشور برای کنترل بحران و جلوگیری از انتشار ویرس کرونا تمجید کرد.

ویروس کرونا که از شهر ووهان چین گسترش یافت، اکنون علاوه بر این کشور به 25 کشور دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

براساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 72 هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند و 2 هزار و چهار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد: بیش از 10 هزار و 600 نفر تاکنون درمان شده‌اند.

تاکنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

کلیدواژه