حوت 01, 1398 12:14 Asia/Kabul
  • تحویل 8 فروند هواپیمای نظامی اورهال شده به نیروی هوایی ارتش ایران

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران، هشت فروند انواع هواپیمای نظامی اورهال شده به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، در این مراسم با بیان اینکه اورهال هواپیماهای نظامی  فرآیند پیچیده ای است که فقط در انحصار چند کشور قدرتمند قرار دارد، گفت: این هواپیماهای بازآمد سازی شده از خانواده هواپیماهای نظامی F4، 14F، سوخو، میراژ و همچنین هواپیماهای ترابری 130 C و 707  ،27  است که در رزم هوایی و در مأموریت های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری استفاده می شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه تمام سامانه های این هواپیماها، مبتنی با دانش روز طراحی شده و در این مدل هواپیماها به کار رفته اند، افزود: هواپیماهای نظامی اورهال شده قادر هستند تسلیحات ویژه ای همچون موشک کروز برد 1000 کیلومتر را نصب کنند و در مأموریت ها نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: اورهال هواپیماهای نظامی باعث افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین موجب جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز از ایران و کاهش هزینه ها به میزان بیش از 50 درصد  شده است.

کلیدواژه