حوت 02, 1398 09:51 Asia/Kabul
  • اقدام ضد ایرانی آمریکا در تحریم شورای نگهبان
    اقدام ضد ایرانی آمریکا در تحریم شورای نگهبان

دولت آمریکا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، اعضای شورای نگهبان را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌ داری آمریکا روز پنجشنبه در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و آیت‌الله محمد یزدی از فقهای این شورا را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان و نیز «سیامک ره‌ پیک» و «محمدحسن صادقی مقدم» دو عضو حقوقدان این شورا نیز در فهرست تحریم های واشنگتن قرار گرفته‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دولت آمریکا در رویکردی مداخله جویانه، انتخابات در ایران را ساختگی خوانده است. 

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام آمریکا علیه انتخابات ایران گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع انتخابات در تراز بالای جهانی  به ویژه در منطقه قرار دارد و مردم ایران به تناقض گویی طیف  معلوم‌الحال مقامات آمریکایی در این خصوص عادت دارند.

موسوی افزود: مقامات آمریکایی به جای زیر سوال بردن انتخابات در ایران به سئوالات و ابهامات طیف وسیعی از مردم و نخبگان آمریکا و جهان درباره سازو کارهای غیرشفاف و پیچیده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا که رأی اکثریت مردم در آن نادیده گرفته می‌شود و نیز روابط گسترده رژیم آمریکا با کشورهایی که حتی با ساده‌ترین اشکال انتخابات هم بیگانه هستند، پاسخ دهند.

کلیدواژه