موسوی: آمریکایی ها از مشارکت مردمی در ایران هراس دارند
(last modified 1398-12-02T09:25:19+00:00 )
حوت 02, 1398 13:55 Asia/Kabul
  • موسوی: آمریکایی ها از مشارکت مردمی در ایران هراس دارند
    موسوی: آمریکایی ها از مشارکت مردمی در ایران هراس دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به دور جدید تحریم وزارت خزانه داری آمریکا ضد شخصیت های ایرانی بویژه برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی گفت: آمریکایی ها از مردم سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه در ادامه اقدامات خصمانه ضد تهران، شماری از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه با بیان اینکه آمریکایی ها در کمال ناامیدی و استیصال، نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده اند افزود: این اقدام، نشان دهنده ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم آمریکاست.
موسوی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها بیش از 83 میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته اند، خطاب به مقامات آمریکایی گفت:دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران برای شما و تحریم های جنون آمیزتان کوچکترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: راهبرد ایران در مقابل فشار حداکثری، مقاومت حداکثری است و این آمریکایی ها هستند که در نهایت در برابر اراده ملت ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد و یاد خواهند گرفت که باید با این مردم پر افتخار و مقاوم، نه با زبان تحریم بلکه با زبان تکریم سخن گویند و رفتار کنند.
شورای نگهبان قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی ایران است؛ تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا یکی از وظایف این شورا است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز (جمعه) در 208 حوزه انتخابیه آغاز شد.

 

کلیدواژه