انتخابات ایران از نگاه رسانه‌های شرق آسیا
(last modified 1398-12-03T04:45:15+00:00 )
حوت 03, 1398 09:15 Asia/Kabul
  • انتخابات ایران از نگاه رسانه‌های شرق آسیا

حضور گسترده مردم سراسر ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های شرق آسیا داشته است.

به گزارش ایرنا، رسانه های گروهی شرق آسیا گزارش کردند،مردم سراسر ایران روز جمعه برای انتخاب نمایندگان مجلس به پای صندوق های رای رفتند.

خبرگزاری شینهوا از چین تصاویری دراین باره منتشر کرد و گزارش داد مردم در سراسر ایران و از جمله تهران پایتخت این کشور در پای صندوق ها حاضر شده و به نامزدهای مورد نظر رای داده اند.

تلویزیون مرکزی چین سی سی تی وی نیزدر گزارشی تصاویری از حضور گسترده مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و نوشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را حافظ منافع ایران دانسته و روز انتخابات را روز جشن ملی دانستند.

رسانه های کره جنوبی و ژاپن از جمله تلویزیون و مطبوعات این کشور هم دیروز جمعه اخبار مربوط به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را بازتاب دادند.

در گزارش ژاپن تایمز ، هرالد از کره و همچنین شبکه های خبری ان اچ کی و کیودو آمده است در بسیاری از حوزه ها مردم مشارکت فعالی داشته اند.

کلیدواژه