حوت 03, 1398 09:50 Asia/Kabul
  •  ایران مانعی قوی در مقابل انتقال مواد مخدر به اروپا

برون مرزی- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران با اشاه به اقدامات جمهوری اسلامی در تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد: ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به قاره اروپا است.

سردار سرتیپ «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در حاشیه نشست هماهنگی پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر 57 کشور جهان در رم پایتخت ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش 35 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان پس از اِشغال این کشور توسط نیروهای غربی و آمریکایی، گفت: میزان تولید مواد مخدر در افغانستان از 185 تُن به بیش از 6 هزار و 400 تُن رسیده است.

سرتیپ زاهدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان حدود 4هزار شهید و بیش از 12 هزار و 500 زخمی در این راه تقدیم کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران همچنین با اشاره به کاهش سطح تعامل کشورهای غربی با تهران بر اثر تحریم‌ها و ممانعت آمریکا از خرید تجهیزات مورد نیاز ایران، تاکید کرد: تلاش واشنگتن در تحریم تهران، عملاً به گروه های تروریستی کمک کرده و مانع برخورد جدی با آن‌ها شده است.  

سرتیپ زاهدیان با بیان اینکه نظارت بر مرزهای ایران با توجه به گستردگی آن مستلزم تأمین تجهیزات پیشرفته و به روز است که کشورهای غربی و آمریکا مانع از ارسال آن به ایران می‌شوند، ابراز امیدواری کرد: این تجهیزات مانند سایر تحریم‌های بی‌حاصل آمریکا، با توانمندی علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران بزودی برطرف شود.

کلیدواژه