حوت 05, 1398 17:43 Asia/Kabul
  • موسوی: مسدود بودن مرزهای ایران موقت است
    موسوی: مسدود بودن مرزهای ایران موقت است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران مسدود بودن مرزهای جمهوری اسلامی با برخی از کشورهای همسایه را موقتی و برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما درباره وضعیت ویروس کرونا در ایران افزود: وقتی ویروس کرونا در ایران شناسایی شد،همسایگان جمهوری اسلامی نسبت به شیوع بیماری به کشورشان نگرانی‌هایی داشتند که این مسئله نباید مانع مراودات مردمی یا صادرات و واردات میان کشورهای همسایه شود.
موسوی گفت: وزارت امورخارجه ایران از طریق سفارتخانه رایزنی‌هایی را با مقامات عالی رتبه کشورهای همسایه شروع کرده است که اطمینان بدهد هیچ گونه موارد مشکوکی از مرزها عبور نخواهد کرد.
موسوی با بیان این که بسیار بعید است که مسدودیت مرزهای ایران با کشورهای همسایه دائمی و مستمر باشد، گفت: این اقدام از جمله اقدامات پیشگیرانه و موقتی است که از سوی برخی از کشورهای همسایه انجام شد.
شیوع کرونا در ماه دسامبر 2019 از شهر "ووهان"  Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.
این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین،به دستکم 25 کشور دیگر از جمله ایران، آمریکا، انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، عربستان و امارات سرایت کرده است.
بر اساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 79 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 18 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند و بیش از 2500 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کلیدواژه