حوت 07, 1398 12:07 Asia/Kabul
  • شمخانی: کلید واژه کرونا، تکمیل راهبرد فشار حداکثری بر ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به توطئه جدید دشمن علیه ایران به بهانه شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: قرار است راهبرد فشار حداکثری بر ایران با کلیدواژه کرونا تکمیل شود.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شامگاه سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فشار روانی به کشورها برای بستن مرزهای زمینی و هوایی و دروغ پردازی در مورد پنهان‌کاری ایران، نقشه راه جدید دشمنان است.

شمخانی پیش از این نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره آمار مبتلایان به کرونا در ایران تاکید کرد: ابراز نگرانی پمپئو از آنچه پنهان‌کاری ‫ایران درباره کرونا می‌خواند، در حالی است که هنوز هیچ خبر دقیقی درباره حقیقت ‫عین‌ الاسد، هواپیمای جاسوسی در افغانستان، کشته‌های امسال آنفولانزا در آمریکا و مسائل دیگر از سوی کاخ سفید منتشر نشده است.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر در اظهاراتی مدعی شد، آمریکا به شدت نگران است که ایران شاید درباره شیوع ویروس کرونا جزییاتی را پنهان کرده باشد.

شیوع کرونا در ماه دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین، به بیش از 35 کشور دیگر از جمله کشورهای منطقه غرب آسیا سرایت کرده است.

کلیدواژه