حوت 07, 1398 16:11 Asia/Kabul
  • دولت ایران تصمیم کار گروه اقدام مالی را سیاسی دانست
    دولت ایران تصمیم کار گروه اقدام مالی را سیاسی دانست

دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم کار گروه اقدام مالی (FATF) در قرار دادن نام ایران در گروه کشورهای غیر همکار (لیست سیاه) را با تحریکات و انگیزه های سیاسی برخی بدخواهان ایران دانست.

دولت ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : سیاست ضد تروریسم ایران، مبتنی بر ماهیت عدالت خواهانه و صلح طلبانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و در همه حوزه ها، از جمله مقابله با تأمین مالی تروریسم، به طور جدی اعمال می شود و انگیزه ما در پیگیری همه اقدامات علیه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، خواست مردم ما و قوانین و مقررات داخلی ماست که در ادوار مختلف مجلس و دولت تصویب شده است.

در این بیانیه آمده است ، دولت ایران از همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه نیز استقبال کرده و با اجرای مقررات مورد قبول کشورهای جهان و استانداردهای بین المللی در این زمینه که در راستای قوانین و مقررات داخلی و به مصلحت کشور بوده است، موافقت کرده است .

در این بیانیه تاکید شده است، بدخواهان ایران و در رأس آنها دولت آمریکا، نقشه یارگیری برای تشکیل مجدد جبهه ضد ایران را دارد.

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ایران را به دلیل آنچه نداشتن انطباق با هنجارهای بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم خواند، وارد فهرست سیاه کرد.

 

کلیدواژه