حوت 07, 1398 15:54 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین
    برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سیدعباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشتند.

هلگا اشمید معاون "جوزپ بورل" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی همزمان با برگزاری این نشست نوشته بود: کمیسیون مشترک برجام در حال برگزاری است و بحث‌های حیاتی با شرکت‌کنندگان درباره راه رو به جلو به منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران در جریان است.

آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام ششم دسامبر برگزار شده بود. 

جمهوری اسلامی ایران از ماه مه 2019 پس از یک سال تحمل عهد شکنی آمریکا و بدعهدی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود در برجام، به کاهش گام به گام تعهدات برجامی خود روی آورد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که در صورت اقدام عملی موثر و کافی اروپایی ها در مقابل تحریم‌های آمریکا و منتفع شدن تهران از منافع برجام، آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است. 

"میخائیل اولیانوف"  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز در توئیترش نوشت: شرکت‌کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام بار دیگر تعهدشان را در قبال توافق هسته‌ای ایران به عنوان عنصر کلیدی در ساختار معماری منع اشاعه تکرار کرده اند و کارشناسان فنی درباره موضوعات هسته‌ای و اقتصادی بیشتر صحبت خواهند کرد.»

 

کلیدواژه