حوت 07, 1398 18:59 Asia/Kabul
  • عراقچی: بدون برآورده شدن انتظاراتمان بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست
    عراقچی: بدون برآورده شدن انتظاراتمان بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده است گفت: بدون برآورده شدن انتظارات ما در حوزه‌های اقتصادی، بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.

«سیدعباس عراقچی» عصر چهارشنبه پس از پایان پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در جمع خبرنگاران گفت، نشست کمیسیون مشترک برجام با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای این توافق نامه در حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها هر سه ماه یک بار برگزار می شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تاکید کرد، همه اعضای باقیمانده در برجام در این جلسه مجددا" بر اهمیت این توافق بین المللی تأکید و تصریح کردند، برجام یک توافق مهم بین‌المللی و دارای جنبه‌های امنیتی و اقتصادی است که باید حفظ شود.

عراقچی با بیان اینکه اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده است، افزود: در این جلسه ایده‌های جدی‌تر و متمرکزتری از سوی کشورهای اروپایی برای تقویت سازوکار اینستکس ارائه شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در عین حال تاکید کرد، ایران انتظارات گسترده‌ای طبق برجام دارد و به دلیل برآورده نشدن این انتظارات، ایران تعهداتش در برجام را در پنج گام کاهش داد و تعهدات جدی خود در حوزه غنی سازی و هسته‌ای را کاهش داده، اما اعلام کردیم که حاضریم تعهدات خود را از سر بگیریم، به شرط اینکه انتظارات ما از برجام محقق شود.

عراقچی افزود، جمهوری اسلامی ایران در تمامی نشست های کمیسیون مشترک برجام از جمله این جلسه تأکید کرده است بدون برآورده شدن انتظارات تهران در حوزه‌های اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.

 

کلیدواژه