حوت 12, 1398 14:01 Asia/Kabul
  • ابراز تأسف ایران از اِعمال خشونت علیه مسلمانان در هند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز تاسف از اِعمال خشونت علیه مسلمانان در هند گفت: ایران، هند را کشوری با تساهل و تسامح مذهبی می‌شناسد و انتشار این اخبار بسیار نگران‌کننده است.

پس از تصویب لایحه اصلاح قانون شهروندی در هند، خشونت هندوها علیه مسلمانانِ این کشور به شدت افزایش یافته است.

«سید عباس موسوی» صبح دوشنبه در نشست خبری که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ابراز امیدواری برای پایان یافتن هرچه زودتر خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند اظهار کرد: این امید بر اساس درایتی است که در مقامات هندی وجود دارد.موسوی افزود: ایران با نگرانی، اخبار جنگ‌ها و اختلافات مذهبی در هند را از طریق کانال‌های رسمی دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه درخصوص میانجیگری ایران میان ترکیه و سوریه گفت: تهران، مکانیزم آستانه را مهمترین سازوکار برای حل اختلافات در سوریه می‌داند و تا حصول نتیجه و بازگشت آرامش به منطقه پیگیری‌هایش را ادامه می‌دهد.

موسوی همچنین درباره حضور نظامی فرانسه در تنگه هرمز خاطرنشان کرد: هر گونه حضور نیروهای بیگانه در منطقه موجب بی‌ثباتی و آشفتگی می شود و اقدامی غیرسازنده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه حضور نیروهای نظامی بیگانه، عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه حساس خلیج فارس است، تاکید کرد: امنیت این منطقه با همکاری و هم‌افزایی کشورهای همسایه حاصل خواهد شد.

موسوی درباره توافق طالبان و آمریکا هم یادآور شد: ایران معتقد است تمامی مسیرهای صلح در افغانستان باید از طریق اجماع گروه‌های مختلف و با هدایت دولت مرکزی این کشور باشد.

کلیدواژه