حوت 15, 1398 13:38 Asia/Kabul
  • هجمه ناجوانمردانه رسانه‌های غربی - عبری - عربی علیه بهداشت روانی مردم ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به توطئه جدید دشمنان علیه ایران به بهانه شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: بهداشت روانی مردم ایران در معرض هجمه ناجوانمردانه رسانه‌های غربی، عبری، عربی قرار گرفته است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر با تاکید بر اینکه دروغِ بزرگِ پنهان‌کاری، کلیدواژه ضربه به بهداشت روانی ایرانیان است نوشت: ماموریت دشمنان ملت ایران، تقویت اثرگذاری ویروس کرونا با تضعیف تاب‌‌‌‌‌‌‌‌آوری روانی مردم ایران است.

شمخانی پیش از این نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره آمار مبتلایان به کرونا در ایران تاکید کرد: ابراز نگرانی پمپئو از آنچه پنهان‌کاری ‫ایران درباره کرونا می‌خواند، در حالی است که هنوز هیچ خبر دقیقی درباره حقیقت ‫عین‌ الاسد، هواپیمای جاسوسی در افغانستان، کشته‌های امسال آنفولانزا در آمریکا و مسائل دیگر از سوی کاخ سفید منتشر نشده است.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر در اظهاراتی مدعی شد، آمریکا به شدت نگران است که ایران شاید درباره شیوع ویروس کرونا جزییاتی را پنهان کرده باشد.

شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان"  چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است. این ویروس اکنون علاوه بر 30 استان چین، به 85 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 95 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 53 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 3 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه