حوت 15, 1398 19:25 Asia/Kabul
  • قدردانی رییس جمهوری پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب از مسلمانان هند

رییس جمهوری پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مسلمانان هند قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری ،«عارف علوی» روز پنج شنبه در پیامی در توئیتر، ضمن تشکر از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال مسلمانان هند گفت، پاکستان هم معتقد است که باید موضع واحدی در مورد جنایات دولت هند ضد مسلمانان این کشور اتخاذ شود.

رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به تاریخ افراط گرایی نازی ها، و افراطی گری در میانمار گفت:، ممکن است وضع کنونی به قتل عام مسلمانان در هند منجر شود از اینرو نگذاریم جهانیان شباهت های آشکار را نادیده بگیرند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان مظلوم هند تاکید کردند، دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آن‌ها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.

به دنبال ادامه خشونت ها و درگیری ها یک هفته اخیرا بخاطر اعتراض به قانون جدید شهروندی هند،۴۶ نفر از مسلمانان این کشور در مناطق مختلف کشته و صدها نفر زخمی شدند.

در همین حال، هندوهای افراطی با حمله به مسلمانان، مساجد را در شمال شرق دهلی نو تخریب کردند و محلات مسلمان‌نشین را با بمب‌های بنزینی هدف قرار دادند.

لایحه اعطای شهروندی ضد مسلمانان که اکنون به قانون تبدیل شده است، به مهاجرانی که مجبور به فرار از کشورهای همسایه (بنگلادش، پاکستان و افغانستان) به هند می شوند، تابعیت و حق شهروندی می دهد، اما شامل مسلمانان نمی شود.

کلیدواژه