اتهام‌های کمیته چهار جانبه عربی؛ عامل ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه
(last modified 1398-12-15T15:43:47+00:00 )
حوت 15, 1398 20:13 Asia/Kabul
  • اتهام‌های کمیته چهار جانبه عربی؛ عامل ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اتهام‌های بی‌اساس مطرح شده در بیانیه کمیته چهار جانبه عربی را برآمده از دیدگاه غیرمسوولانه و اشتباه جبران‌ناپذیر کشورهایی دانست که خود عامل بی‌ثباتی، ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه هستند.

کمیته چهار جانبه وزیران امور خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای، ادعاهایی را علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران مطرح کردند.

«سید عباس موسوی» روز پنجشنبه در واکنش به این بیانیه، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعدام جوانان بی‌گناه در این کشور، خلق و حمایت همه جانبه از تروریست ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه، آغاز جنگ حماقت‌آمیز در یمن و نابودی زیرساخت ها و به خاک و خون کشیدن ده ها هزار یمنی و قحطی و گرسنگی میلیون‌ها انسان در یمن را از جمله اقدام‌های غیر قابل جبران و مورد حمایت اعضای کمیته خودساخته چهار جانبه عربی دانست.

موسوی با ایرانی خواندن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: صدور بیانیه های تکراری تاکنون هیچ مشکلی را از منطقه و جهان اسلام حل نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با بومی خواندن توان نظامی و دفاع موشکی جمهوری اسلامی و تاکید بر اینکه این قابلیت هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی نبوده و قابل مذاکره هم نیست به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد: خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند، زیرا خرید تسلیحات کمکی به قدرت ملی آنها نخواهد کرد.

موسوی در ادامه یادآور شد: کشورهایی که چشم خود را بر اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس بسته اند و ذلیلانه در کنار رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام طرح خائنانه معامله قرن ایستاده اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سئوال ببرند.

کلیدواژه