بیانیه سفارت ایران در افغانستان در محکومیت حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری
(last modified 1398-12-16T13:45:33+00:00 )
حوت 16, 1398 18:15 Asia/Kabul
  •  بیانیه سفارت ایران در افغانستان در محکومیت حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در بیانیه ای حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری » بنیان‌گذار فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل پایتخت این کشور را محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز جمعه در بیانیه ای «حمله تروریستی به مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت فقید « عبدالعلی مزاری» را که منجر به شهید و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بی‌گناه و مظلوم  افغانستان شده است را محکوم کرده و همدردی و همبستگی خود را با دولت و ملت افغانستان اعلام می‌نماید. »

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، همچنین با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این اقدام جنایتکارانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین ، اطمینان دارد، چنین وقایعی نمی‌تواند اهداف شوم عاملان آن را برای لطمه‌زدن به وحدت ملی افغانستان محقق کند.       

قبل از ظهر امروز جمعه بر اثر حمله تروریستی به مراسم بزرگداشت شهید«عبدالعلی مزاری » بنیان‌گذاران فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل پایتخت 27 نفر کشته و 55 نفر دیگر زخمی شدند .

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

«محمد اشرف غنی»  رییس جمهوری و همچنین ریاست دولت وحدت ملی افغانستان،  حمله به مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری »بنیان‌گذاران حزب وحدت اسلامی افغانستان  را محکوم کردند .

عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان حدود 25  سال پیش به دست اعضای گروه طالبان به شهادت رسید.

کلیدواژه