آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران
(last modified 1403-07-28T09:27:19+00:00 )
میزان 28, 1403 13:57 Asia/Kabul
  • آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران
    آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX ۲۰۲۴) با حضور نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ امیر دریادار دوم «مصطفی تاج الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX ۲۰۲۴) روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: این رزمایش با پیام "صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی" با محور نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با حضور کشورهای روسیه، عمان، عربستان سعودی، هند، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش با شعار "با هم برای اقیانوس هند امن و ایمن" برگزار می شود.

دریادار دوم تاج الدینی همچنین از برنامه‌ریزی برای انجام تمرین‌های تخصصی یگان‌های شرکت‌کننده حین عزیمت به دریا خبر داد و  افزود: شناورها و یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز پس از رسیدن به محدوده تعیین شده، سناریوهای مختلفی از جمله کنترل حریق، عملیات جست‌وجو و نجات و مهار لکه نفتی را اجرا خواهند کرد.

رزمایش نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال ۲۰۰۸ به ابتکار نیروی دریایی هند و با هدف گسترش همکاری‌های دریایی برای مقابله با چالش های امنیتی غیر سنتی و سازمان یافته است.

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۲ با حضور نیروی دریایی ایران

دریادار ایرانی: نیرو‌های غیرموجه جایی در شمال اقیانوس هند نخواهند داشت

کلیدواژه