حوت 18, 1398 18:13 Asia/Kabul
  • شمخانی: تشکیل دولت مقتدر در عراق خواست ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: تشکیل دولت مقتدر و کارآمد مبتنی بر رای مردم عراق، خواست همیشگی ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز یکشنبه در دیدار با «مصطفی الکاظمی» رئیس سرویس اطلاعاتی عراق در بغداد، با اشاره به تحولات ماه‌های اخیر این کشور افزود: با توجه به شرایط سیاسی عراق، نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای مدیریت شرایط جدید بسیار مهم و پیچیده است.

شمخانی با بیان اینکه تحولات سیاسی و امنیتی عراق، بر ثبات و آرامش منطقه تاثیر گذار است، تصریح کرد: ایران برای انتقال تجربیات اطلاعاتی و امنیتی خود به دستگاه‌های مختلف عراقی آماده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به ترور سرداران جبهه مقاومت، شهیدان «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس بسیج مردمی عراق به دست آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: این اقدام جنایتکارانه، به اخراج آمریکایی ها از منطقه منجر خواهد شد.

«مصطفی الکاظمی» رئیس سرویس اطلاعاتی عراق نیز در این دیدار با قدردانی از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و افزایش ثبات و امنیت در منطقه اظهار کرد: موفقیت ایران در مقابله با تروریسم و برقراری امنیت در داخل ایران و حتی مرزهای این کشور، علت اصلی کارکرد کم نظیر الگوی امنیتی جمهوری اسلامی است.

شمخانی پیش از این دیدار،  با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز دیدار و رایزنی کرد. 

شمخانی شنبه شب در صدر هیأتی وارد بغداد شد.

کلیدواژه