حوت 19, 1398 09:20 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از استقرار سریع دولت مورد حمایت مردم در عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر حمایت تهران از استقرار سریع دولت مورد حمایت مردم در عراق تاکید کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه در دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور عراق در بغداد، با اشاره به شرایط حساس عراق و نقش تعیین کننده این کشور در تثبیت ثبات و آرامش در منطقه گفت: محور غربی – عبری - عربی تمام تلاش خود را برای به ثبات نرسیدن وضعیت عراق به کار گرفته است.

شمخانی با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در ایجاد ناامنی در منطقه افزود: تلاش دشمن برای ایجاد فرسایش و خستگی اجتماعی در کشورهای خط مقدم مقاومت، مهمترین دلیل برای اتحاد و انسجام میان ملتهای مسلمان منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ تهران و بغداد در زمینه های مختلف، آمادگی ایران را برای انتقال تجربیات به عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور عراق نیز در این دیدار با قددرانی از کمک‌های خالصانه دولت و ملت ایران به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تکفیری اظهار کرد: آمریکا با خروج از برجام و فشار بر ایران و عراق وضعیت منطقه را پیچیده‌تر کرد.

عبدالمهدی همچنین با استقبال از پیشنهاد ایران برای کمک به عراق در مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد: همه کشورها در مقابله با چنین بلایایی، نیازمند همکاری با یکدیگر هستند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران شنبه شب در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی- امنیتی برای انجام یک سفر دو روزه وارد بغداد شد.

 

کلیدواژه