حوت 20, 1398 10:05 Asia/Kabul
  • انتقاد سفیر ایران در آژانس از سیاسی کردن مسائل فنی
    انتقاد سفیر ایران در آژانس از سیاسی کردن مسائل فنی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، اظهارنظرهای گمراه کننده درباره نیروگاه برق هسته‌ای بوشهر را مردود دانست و افزود: مشکل زمانی ایجاد می‌شود که موضوعات فنی، سیاسی شوند.

به گزارش ایرنا؛ «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در جلسه حکام آژانس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک دولت دریافت کننده کمک های فنی آژانس، اهمیت کمک های ارائه شده از سوی آژانس به دولت های عضو را در تقویت زیرساخت های ایمنی هسته ای ملی آنها به رسمیت شناخته، افزود: چنین کمکی نبایستی مشروط شده و یا ذیل هرگونه محدودیت از جمله در رابطه با دسترسی همگان به اطلاعات و منابع لازم برای عملکرد ایمن تاسیسات مرتبط هسته ای قرار گیرد. 

«غریب آبادی» با تشریح ماموریت های مختلف نظارتی آژانس از نیروگاه برق هسته ای بوشهر، گفت: این نیروگاه در ارزیابی و ماموریت‌های مختلف نظارتی آژانس در سال‌های 2020، 2011، 2017 و 2018 عملکرد و کارنامه قابل قبولی داشته است.

«کاظم غریب آبادی» همچنین در رابطه با ادعاهایی مطرح شده از سوی عربستان درباره مسائل ایمنی نیروگاه برق هسته ای بوشهر گفت: ادعاهای سعودی‌ها با واقعیت فاصله زیادی داشته و آنها به دنبال تبدیل کردن موضوعات فنی به بحث‌های سیاسی هستند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین در ادامه اظهار داشت: از آنجا که عربستان فهرست شرکای کمک کننده به برنامه احتمالی نیروگاه برق هسته ای خود را آماده کرده، باید از آن خواسته شود تا برنامه شفاف و جامع خود در رابطه با ایمنی و پادمان را ارائه کند.

 

 

کلیدواژه