لزوم مداخله جهانی برای لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا
(last modified 1398-12-20T08:23:07+00:00 )
حوت 20, 1398 12:53 Asia/Kabul
  • لزوم مداخله جهانی برای لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا
    لزوم مداخله جهانی برای لغو تحریم‌های ضدانسانی در بحران کرونا

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نامه‌هایی به اتحادیه بین‌المجالس و رئیسان مجالس کشورهای مختلف، همصدایی جامعه بین‌المللی برای لغو فوری همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های پزشکی آمریکا ضد مردم ایران را خواستار شد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه‌شنبه در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز رئیسان مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی با ابراز تاسف از تحریم‌های ضد انسانی آمریکا ضد ایران، این اقدامات واشنگتن از جمله تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا عنوان کرد.
لاریجانی تاکید کرد:اعمال تحریم توسط آمریکا در تعارض بارز با منشور ملل متحد و اساسنامه سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و آثار منفی و غیرقابل‌انکاری بر تمام تلاش‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای مهار ویروس کرونا از خود بجا می گذارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع کرونا، وضعیت اضطراری در برخی کشورها اعلام کرده است،افزود: شرایط بین‌المللی امروز بیش از هر زمان دیگر لزوم تلاش و همکاری‌ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را برای بسیج همه امکانات فنی و لجستیک جهت کمک به کشورهای آلوده به این ویروس برجسته کرده است.
شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.
این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 110 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.
بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 114 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 64 هزار نفر بهبود یافته اند و بیش از 4 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه