موسوی: آمریکا عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق را بر عهده دیگران نگذارد
(last modified 1398-12-23T08:17:16+00:00 )
حوت 23, 1398 12:47 Asia/Kabul
  • موسوی: آمریکا عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق را بر عهده دیگران نگذارد
    موسوی: آمریکا عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق را بر عهده دیگران نگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: آمریکا نمی‌تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم این کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد. 

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درخصوص مسئولیت حملات اخیر در عراق خطاب به «دونالد ترامپ» تاکید کرد: باید بجای اقدامات خطرناک و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، حضور و رفتار نظامیان  آمریکایی در منطقه غرب آسیا مورد بازنگری اساسی قرار گیرد.
موسوی افزود: رئیس جمهوری آمریکا باید از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام‌زنی برای توجیه رفتار غیرمنطقی و فرار از مسئولیت قویاً اجتناب کند.
منابع رسانه‌ای عراق بامداد جمعه اعلام کردند، حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق 3 کشته و 7 زخمی برجای گذاشته است.
جنگنده های آمریکایی به پایگاه های الحشد الشعبی و ارتش عراق بامداد جمعه در حالی حمله کردند که آمریکایی ها مدعی هستند این حملات در پاسخ به حمله اخیر به پایگاه التاجی مقر نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا صورت گرفته است.
ترامپ در خصوص حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی بغداد مدعی شد: "معلوم نیست که این حمله کار ایران بوده باشد، اما ممکن است این کار توسط گروه‌هایی که از حمایت ایران برخوردارند، انجام شده باشد."

 

کلیدواژه