حوت 23, 1398 15:47 Asia/Kabul
  • موسوی: رژیم آمریکا جایگاهی برای اظهارنظر درباره حقوق‌بشر ندارد
    موسوی: رژیم آمریکا جایگاهی برای اظهارنظر درباره حقوق‌بشر ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، رژیم آمریکا را فاقد هرگونه وجاهت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای اظهار نظر در خصوص حقوق بشر دانست.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه با اشاره به برخی اقدامات مخرب رئیس جمهوری آمریکا از جمله سخنان نژادپرستانه، دفاع از تبعیض مذهبی، استفاده ابزاری از زنان برای هوسرانی، حمایت از رژیم کودک کُش سعودی و رژیم ضد بشری صهیونیستی تاکید کرد: چنین رژیمی در جایگاهی نیست که برای سایر کشورها نسخه حقوق بشری بپیچد.
موسوی با اشاره به اعترافات صریح و بی پرده «مایک پمپئو» که تعلیم شگردهای دروغ گفتن و حقه بازی را بخشی از برنامه خود در دوره ریاست بر سازمان جاسوسی آمریکا عنوان کرده است، افزود: گزارش نویسی آمریکایی‌ها در مورد سایر کشورها از جمله ایران، شیوه نخ نماشده ای است که بر اساس آموخته های پمپئو و هم قطارانش در سازمان سیا تنظیم می شود؛ بنابراین هیچ ارزش و اعتباری ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با ابراز نگرانی از اعتیاد مخرب الیگارشی حاکم بر آمریکا به دروغ پردازی سیستماتیک، نژادپرستی هدفمند و بیگانه‌ستیزی خشونت آمیز، سیاست‌های غیرانسانی هیات حاکمه آمریکا ضد مهاجران را از بدترین نمودهای نژادپرستی دانست و اصرار آمریکا بر جداسازی کودکان بیگناه از والدینشان در مبادی ورودی این کشور برای ارعاب مهاجران را شرم‌آورترین برخورد یک دولت با انسان دانست.
موسوی با ابراز تاسف از تقلیل مفهوم "حقوق بشر" به اهرم اعمال فشار و بدنام سازی از سوی آمریکا و برخی متحدان غربی آن، گزارش وزارت خارجه آمریکا ضد ایران را مکمل شبهه‌پراکنی‌های نهادهای وابسته به دولت آمریکا از جمله عفو بین الملل دانست که تحت لوای سازمان غیردولتی عملا سیاست‌های رسمی رژیم امریکا را اجرا می کنند.

 

کلیدواژه