حوت 24, 1398 09:22 Asia/Kabul
  • اعلام همبستگی صربستان با ایران در مقابله با کرونا

"ایویتسا داچیچ" Ivica Dačić وزیر خارجه صربستان و "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب تلفنی درباره تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان گفت وگو کردند.

به گزارش رادیو دری، وزیر خارجه صربستان در این گفت وگوی تلفنی همبستگی دولت و ملت این کشور را با ایران در مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا، ظریف طی روزهای اخیر در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه چین، روسیه، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت و عراق و همچنین "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کرده است.

"محمد جواد ظریف" اخیرا در توییتر با بیان اینکه ایران تعامل نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا دارد نوشت، همکاری جهانی و منطقه‌ای برای مقابله با این ویروس ضروری است.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 130 کشور دیگر از جمله  آمریکا، انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ایران، عربستان و امارات سرایت کرده است. 

بر اساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 135  هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 70 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم پنج هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه