حوت 26, 1398 01:02 Asia/Kabul
  • تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تهدید جدی علیه امنیت بهداشت جهانی

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ایران در نامه‌ای به «ایلهان عمر» عضو کنگره آمریکا تاکید کرد: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، تهدید جدی علیه امنیت بهداشت جهانی است.

به گزارش ایرنا، «مصطفی کواکبیان» رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ایران در این نامه‌ با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا دسترسی مردم ایران به نیازهای بهداشتی و دارویی را مختل کرده است، یادآور شد: تمامی کشورها باید در برابر ویروس کرونا بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی و تفاوت‌های جغرافیایی ایستادگی کرده و در کاهش آثار مخرب انسانی، اقتصادی و اجتماعی آن همکاری کنند.

کواکبیان خطاب به عضو مجلس نمایندگان‌ آمریکا با بیان اینکه کاخ سفید از این وضعیت به عنوان ابزاری علیه ملت ایران استفاده می‌کند، تصریح کرد: درحالی که مردم ایران با آسیب‌های این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه دولت آمریکا به تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اقدامات واشنگتن علیه تهران برخلاف اخلاق و هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی است، خاطر نشان کرد: دولت آمریکا باید از رفتارهای بی‌رحمانه خود علیه سلامت و جان مردم ایران، دست بردارد.

کواکبیان در ادامه این نامه با اشاره به اعتراض‌های روزهای اخیر «ایلهان عمر» به سیاست‌های دولت آمریکا در تحریم مردم ایران، ابراز امیدواری کرد: این تلاش‌های انسان‌دوستانه با همراهی سایر نمایندگان مدافع واقعی حقوق بشر در آمریکا منجر به برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه و رساندن دارو و اقلام بهداشتی به مردم ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شود.

کلیدواژه