حوت 26, 1398 10:42 Asia/Kabul
  • لزوم تجدیدنظر ارمنستان در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران، اعلام خبر تصمیم دولت ارمنستان برای افتتاح سفارت این کشور در تل آویو را تعجب برانگیز خواند.

به گزارش پارس تودی، «حسین امیرعبداللهیان» دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران شامگاه یکشنبه با محکوم کردن هرگونه عادی سازی روابط کشورهای عربی و غیر عربی با رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد: دولت ارمنستان در تصمیم خود تجدید نظر و برای کمک به مردم آواره و مظلوم فلسطین تدابیر لازم را اتخاذ کند.
امیرعبداللهیان افزود: بی تردید این اقدام در تضاد با منافع مردم فلسطین است و بر ثبات و امنیت منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت.
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به گام های گستاخانه صهیونیست ها برای الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی، آن را عملی تجاوزگرانه خواند که می تواند موجب توسعه و تشدید تنش در منطقه شود.
امیرعبداللهیان، روابط دوستانه تهران و ایروان را عامل مهمی برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه دانست و افزود: ایران بر حق تعیین سرنوشت و حقوق ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحی، مسلمان و یهودی تاکید دارد و معتقد است که صهیونیست ها حتی یهودیان را در سرزمین های اشغالی به گروگان گرفته اند.

کلیدواژه