روحانی: آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در ایران امیدوارکننده است
(last modified Mon, 16 Mar 2020 10:04:49 GMT )
حوت 26, 1398 14:34 Asia/Kabul
  • روحانی: آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در ایران امیدوارکننده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاش های بی وقفه تمامی کادر درمانی ایران برای مبارزه با بیماری کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با بیماری کرونا در ایران را امیدوارکننده دانست.

به گزارش پارس تودی، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که همزمان استانداران سراسر ایران نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن مشارکت و حضور داشتند، با بیان اینکه برای پیروزی بر این ویروس خطرناک، بسیج عمومی و تلاش جمعی و همگانی ارزشمندی شروع شد و ادامه می یابد، افزود: طبق آمار ارائه شده، ایران از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده است.
روحانی همچنین با سپاسگزاری از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح ایران تصریح کرد: این فرمان، کمک بزرگی به کشور و مردم ایران کرد. 
رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی گفت: وزارتخانه های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از فردا(سه شنبه) در خروجی های جاده هایی که اعلام می کنند، مردم را از لحاظ تب سنجی کنترل خواهند کرد.
روحانی تاکید کرد: مردم و مقامات ایران با همکاری و هماهنگی کرونا را شکست خواهند داد.
ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.
این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 150 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون از مجموع 13هزار و 938 نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 4 هزار و 790 نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه