حوت 27, 1398 17:55 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حیدری: رزمایش پیشگیری ارتش ایران تا نابودی کرونا ادامه دارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش سراسری پیشگیری و پایش شیوع کرونا تا نابودی کامل این ویروس در کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» روز سه شنبه با اشاره به اجرای رزمایش سراسری پیشگیری و پایش شیوع کرونا در 5 مرحله از سوی نیروی زمینی ارتش ایران، تصریح کرد: کنترل و پایش مجاری ورودی و خروجی کلانشهرها و شهرهای هدف، نخستین مرحله این رزمایش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران افزود: گام دوم این رزمایش ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های شهرهای هدف و شهرهای متقاضی است که در این راستا، 56 شهر تاکنون با همکاری سایر نهادها ضدعفونی شده‌اند.

سرتیپ حیدری، گام سومِ رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران را اقدامات تشخیصی توصیف و خاطرنشان کرد: در این مرحله، 520 پُست تشخیص سیار در شهرهای مهم و هدف ایجاد شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، ایجاد نقاهتگاه و استراحتگاه برای شهرهای هدف را چهارمین اقدام این نیروها در این رزمایش معرفی کرد و افزود: پنجمین اقدام نیروی زمینی ارتش ایران، ایجاد بیمارستان صحرایی و سیار در شهرهای هدف و شهرهای پرجمعیت خواهد بود.

همزمان با اقدامات پیشگیرانه و درمانی دولت ایران با کمک نیروهای مسلح، فرایند تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی بیماران (قرنطینه) و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم ایران، به سرعت در حال انجام است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون از مجموع  16 هزار و 169 نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 5 هزار و 389 نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه