گفت‌ وگوی تلفنی وزرای خارجه آفریقای جنوبی و سوئد با ظریف درباره شیوع ویروس کرونا
(last modified 1398-12-27T20:56:45+00:00 )
حوت 28, 1398 01:26 Asia/Kabul
  • گفت‌ وگوی تلفنی وزرای خارجه آفریقای جنوبی و سوئد با ظریف درباره شیوع ویروس کرونا

وزرای خارجه آفریقای جنوبی و سوئد سه شنبه شب تلفنی با "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص شیوع ویروس کرونا در جهان و لزوم همکاری جمعی همه کشورها برای مقابله با این ویروس رایزنی کردند.

به گزارش پارس تودی، "نالدی پاندور" Naledi Pandor وزیر خارجه آفریقای جنوبی در گفت وگوی تلفنی با ظریف ضمن ابراز همبستگی با ایران آمادگی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد.

ظریف نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی، بر ضرورت مقابله و عدم رعایت تحریم های غیرقانونی، یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران که مانعی مهم بر سر راه مبارزه جمهوری اسلامی ایران با این ویروس خطرناک است، تاکید کرد.

"آن لیند" Ann Linde وزیر خارجه سوئد هم در گفت وگوی تلفنی با ظریف درخصوص روابط دوجانبه، راه‌های مقابله با ویروس کرونا در جهان و مسائل منطقه‌ای رایزنی کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا، وزیر خارجه ایران طی روزهای اخیر در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه چین، بریتانیا، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات، کرواسی و همچنین "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران و راه‌های جمعی مقابله با این ویروس را بررسی کرده است.

"محمد جواد ظریف" اخیرا در توییتر با بیان اینکه ایران تعامل نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا دارد، نوشت، همکاری جهانی و منطقه‌ای برای مقابله با ایرن ویروس ضروری است.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 160 کشور دیگر از جمله انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ایران عربستان و امارات سرایت کرده است. 

براساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 185  هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 80 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم هفت هزار و پانصد نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه